Вчитель-логопед вищої категорії. У дошкільній установі працює з 1986 року, на посаді логопеда - з 1992 року.
Закінчила Київський педагогічний університет ім. Драгоманова здобула спеціальність – вчитель-логопед у шкільних і дошкільних установах.
Логопедичний пункт відкритий міським органом державного управління освіти при управлінні освіти 01.09.2021року.
Основним завданням логопедичного пункту є надання корекційної допомоги дітям з вадами мовлення, усунення різних порушень усного і писемного мовлення, пропаганда логопедичних знань серед педагогів і батьків.
Керується Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про логопедичні пункти системи освіти, затверджений наказом МОН України від 13.05.1993 року №135.
З 01 вересня до 30 вересня та з 01 травня до 30 травня проводиться обстеження дітей закладу дошкільної освіти №7 для зарахування їх на логопедичний пункт. Інформація про кількість виявлених дітей з порушенням мовлення та зарахованих на логопедичний пункт подається в орган державного управління освіти у віданні якого перебуває логопедичний пункт. На логопедичному пункті одночасно знаходиться 30 дітей. Основна форма навчально-корекційної роботи - групові заняття . Наповненість груп – 4-5 дитини.
Останнім часом спостерігається збільшення числа дітей з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення (ФФНМ) і фонетичним недорозвитком мовлення(ФНМ). Тому отримати допомогу логопеда вони можуть на логопедичному пункті при ЗДО. Саме такий логопункт є у Нововолинському закладі дошкільної освіти №7.
Логопедичний пункт (скорочено «логопункт») - це місце, де надається допомога дітям з мовленнєвими порушеннями дитини без переводу в іншу (спеціалізовану) установу.
Основним завданням дошкільних освітніх установ загально розвиваючого виду (тобто звичайних дитячих садків) є реалізація загально освітньої програми.
А, як відомо, у такій програмі спеціально не передбачено часу на заняття з учителем-логопедом.
Тому розклад логопедичних занять складається таким чином, щоб учитель-логопед міг займатися з дітьми тільки під час їх вільної діяльності не в збиток загальноосвітніх занять.
На логопедичний пункт зараховуються діти з 5 років з нескладними (порівняно з діагнозами для логопедичних садів) мовними порушеннями.
На логопедичні пункти беруть не всіх дітей звичайного дитячого садка, а тільки ті які найбільш потребують допомоги.
Існує черговість залежно від ступеня тяжкості порушення мовлення.
У першу чергу зараховуються діти 6 років, яким через рік вступати в школу.
А так само ті, хто не закінчив заняття з логопедом у минулому році.
Всі інші, що потребують допомоги логопеда, ставляться на чергу.
Діти молодшої i середньої групи можуть отримати логопедичну консультацію.
Найчастіше приймаються діти з такими логопедичними висновками:
· порушення вимови окремих звуків – ФНМ
· порушення вимови окремих звуків та їх сприймання - ФФНМ
Фронтальні (з группою дітей) – 2-3 рази в тиждень, індивідуально-підгрупові заняття – 2-3 рази в тиждень.
Найкращий ефект, звичайно ж, дають індивідуальні заняття.
Як часто проводяться з вашою дитиною індивідуальні заняття та їх тривалість, логопед визначає в залежності від ступеня виразності мовного порушення, віку дитини і його психофізичних особливостей. В основному індивідуальні заняття на логопункті тривають від 10 до 20 хвилин.
Мета індивідуальних логопедичних занять – корекція звуковимови та розвиток фонематических процесів.
Так як логопедична допомога потрібна великій кількості дітей з різними видами мовних діагнозів, то терміни роботи з кожним з дітей можуть сильно відрізнятися.
Тому з логопункта в дитячому саду діти виводяться не всією групою, а індивідуально, в міру виправлення мовного порушення. А на звільнене місце відразу ж зараховується інша дитина з тих, що стоїть в черзі.
Таким чином, логопункт при ДНЗ – це відкрита і дуже рухлива система.
Поодинці вирішити задачу повної корекції мовлення дітей логопеда дуже важко. Тому він посилено залучає до роботи і батьків, і фахівців дитячого садка.
Для успішного виправлення мовлення дітей просто необхідна допомога батьків! Вони повинні виконувати всі рекомендації логопеда, регулярно відвідувати консультації з фахівцем, виконувати домашні завдання, які видаються один раз на тиждень. І, звичайно, з боку батьків потрібен пильний контроль за мовленням дитини.